Ártalmas a számítógép látására


Milanovich Domi Ha szeretsz valakit, mindent megteszel érte!?

ártalmas a számítógép látására

Na, ne már! A magyar lakosság 90 százalékát érinti, mégsem vesszük elég komolyan a minket körülvevő eszközökből és LED-es égőkből kibocsátott kék fény káros hatásait.

Ülő helyzet A számítógépen való, gyakorlatilag kényszerhelyzetben tartott ülés a medence régiójában a vér stagnálódásához vezet, ami hozzájárul a fejlődéshez.

Ehhez képest éles a kontraszt, hogy mennyire nem vesszük komolyan a kütyükből és modern lámpatestekből felénk áradó nagy energiájú kék fényt, ami különösen káros hatású lehet, és gyakorlatilag akadály nélkül bejut a szembe, egészen a retináig.

Ezekre a veszélyekre hívja fel a figyelmet egy most indult országos kampány, a Kék fény mentes életet.

ártalmas a számítógép látására

Szükséges, de csak mértékkel A kék fénynek fontos szerepe van az életünkben, ugyanis segít beállítani a bioritmust, valamint kedélyjavító hatása is van — mondja Táll Krisztina optometrista.

Ugyanakkor ennek ártalmas a számítógép látására része nagy energiájú nm közötti kék fény, ami nagy impulzitással halad felénk akadálytalanul az újfajta technikai eszközökből, lámpákból, fénycsövekből, LED-ekből.

A felhasználók meg fogják szopni Miért silány a hardver? Miért fagy az oprendszer? Miért gagyi a mobiltelefon? Miért romlik el minden egyre hamarabb?

A régi, hagyományos izzó az infravörös fényhez közeli színeket ontotta magából, ezeket pedig nyugtatónak érezzük. Ezzel szemben a kék fény élénkítő hatású, és megzavarja az alvási ciklust szabályozó melatonin termelését, így ha lefekvés előtt túl sokat nézünk tévét, vagy még nyomogatjuk egy kicsit a telefonunkat, akkor ezzel csökken a melatonin szintje a szervezetben, és nehezebben tudunk elaludni.

Éppen ezért alvás előtt fél-egy órával már érdemes elhagyni az ilyen eszközöket, és helyette például olvassunk, hogy a szervezetnek ártalmas a számítógép látására ideje megnyugodni. A kütyüzés káros hatásai Külső védelem nélkül a kék fény akadálytalanul jut el a szemben lévő sárgafoltra, mely az éles látás központja.

Tippek tanácsok, hogy ne legyünk függők

Lefekvés előtt már különösen nem kéne telefonozni, mert csak megnehezíti az elalvást Fotó: Shutterstock Kevésbé a fénnyel, mint inkább a tartós monitornézéssel összefüggő probléma a számítógépeslátás-szindróma. A Nielsen tavalyi felmérése szerint egy felnőtt átlagosan 10,4 órát tölt el a képernyő előtt naponta, és 88 százalék tudja is, hogy ez nem feltétlenül jó a szemnek.

  • A látás javításának módszerei
  • Számítógép: Segítség, vagy egészségkárosító hatás? Hasznos tippek!
  • Az elsődleges, hogy kényelmes munkakörnyezetet alakítunk ki, megfelelő világítással, üléspozícióval.
  • A számítógép és a szem egészsége Szerző: Medipress Lehet, hogy bizonyos szempontból hasznos órákat tölteni a számítógép előtt, de tapasztalat, hogy szemszárazsággal, fejfájással és kimerültséggel is jár.
  • Számos vizsgálat bizonyítja, hogy a sok számítógépezés rontja az egészségügyi állapotunkat.
  • A kijelzők hatása a szemre

Sajnos azonban csak 12 százalékuk jut el odáig, hogy tegyen is ellene. Ha ez órákon át tart, akkor az izmok görcsbe rándulnak.

Függ a mérettől a távolság

Ezt abból vesszük észre, hogy ha hirtelen felnézünk, és homályosan látunk, fókuszálnunk kell. A hosszan tartó közelre nézés a gyerekekre nézve különösen veszélyes, ugyanis ez a gyermekkori rövidlátás egyik kiváltó oka.

ártalmas a számítógép látására

A nem ellenőrzött elektronikus játékok, telefon, tablet használata pedig a már korábban említett alvászavarok egyik leggyakoribb előidézője.

Óránként szemtorna Az az egyik szem gyenge látása szerint a számítógéppel dolgozóknak óránként 5 perc szünetet érdemes tartani, de fontos, hogy ilyenkor ne egy másik készüléket nézzünk.

Inkább menjünk ki a szabad levegőre, az erkélyre, és tornáztassuk a szemünket azzal, hogy egyszer közelebbre, egyszer távolabbra nézünk.

Szinte már mindennapossá váltak a számítógépekről és az általuk okozott káros hatásokról szóló cikkek. Halljuk a rádióban, a TV-ben vagy olvassuk az újságban. Most ezekről szeretnénk egy összefoglalóbb képet adni, hogy pontosan tisztába legyünk a számítógép veszélyeivel. Mennyi időt kell eltölteni a számítógép előtt, hogy az már káros legyen? Lehet, hogy éppen csak dolgozok vagy lehet, hogy játszok vagy egyszerűen csak a barátokkal beszélgetek, az eredmény ugyanaz, hosszú órák a képernyő előtt.

Igyunk egy pohár vizet, hogy újraéledjen a szervezetünk, mert nemcsak a kék fény, de a száraz levegő is okozhat szemproblémákat. Hogyan védekezzünk a kék fény ellen?

Hírlevél felíratkozásod most kupont ér:

Táll Krisztina megoldásként kékfény-szűrős szemüveget javasol, amely tompítja az éles, erős kék fényt, és visszasárgítja a dolgokat, ez pedig ártalmas a számítógép látására megterhelő az agy számára. Ezek a szemüvegek dioptria nélküli változatban is kaphatók, és a használatuk különösen fontos azoknak, akik munkaidejük nagy részét monitor előtt töltik.

Ne maradj le semmiről!

A látás helyreállítása a szemizmok karbantartásával